Ansvarig för konceptet och texterna till en annonsserie som gick i Finanstidningen -
den är några år men visar väl hur ett journalistiskt språk kan användas effektivt i annonser
![]() |
![]() |
![]() |
Kund: Finanstidningen
Uppdragsgivare: Finanstidningen
Innehåll: Tre helsidesannonser för Finanstidningen med varsin längre intervju - de tre intervjuade företagsledarna var då aktuella och ansågs veta vart ekonomin var på väg. De berättade om sitt företag i början. Lösning: De intervjuade berättade senare i texten hur FT specifikt hjälpte dem att bli skickligare på att sålla och tolka information - och därför att handla i en mer konkurrensutsatt värld. De verkade i Sverige och behövde den bästa marknadsinformationen här. Röda tråden som genomsyrade alla intervjuer och annonser löd: "You also need Swedish FT for your competitive edge." Timothy Tore Hebb
|
LÄS GÄRNA
![]() |
![]() |
---